آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۵۰
سیاسی
۷

آمادگی برای مذاکره در مورد ابهامات آژانس

گروه سیاسی: علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته طی سخنرانی در نشست شورای حکام ضمن یادآوری تعهدات آژانس نسبت به نگرانی شدید حمله به تاسیسات هسته یی ایران تاکید کرد: ایران آماده است چند مساله باقی مانده را با آژانس حل و فصل نماید و برای مکانیسم های تضمین عدم انحراف فعالیت های هسته یی صلح آمیز خود در آینده، با همه طرف های ذی ربط مذاکره کند و به نتیجه برسد.

به گزارش مهر او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کماکان به تعهدات خود تحت موافقتنامه جامع پادمان پایبند بوده و هست، افزود: بازرسی های آژانس بدون هیچ گونه مانعی، مطابق با این موافقتنامه تداوم یافته است.

سلطانیه در ادامه سخنرانی اش در نشست شورای حکام گفت: آژانس قادر است عدم انحراف مواد هسته یی اعلام شده در ایران را راستی آزمایی کند.

او همچنین تاکیدکرد که هیچ نشانه یی از فعالیت های مرتبط با بازفرآوری در هیچ یک از سایت های ایران وجود ندارد.

سلطانیه در خصوص رآکتور تحقیقاتی آب سنگین 40 مگاواتی اراک نیز گفت که جایگزین رآکتور تحقیقاتی 5 مگاواتی تهران که عمر آن به زودی پایان می یابد، خواهد شد و تولید رادیو ایزوتوپ ها برای کاربردهای پزشکی و کشاورزی و صنعتی را به عهده خواهد داشت.

به گفته نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام به تجاوز علیه تاسیسات هسته یی تحت پادمان به منزله حمله علیه آژانس است.