آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۵
اجتماعی
۴

مجوز ساخت و ساز در پارک سرخه حصار صادر نشده است

گروه اجتماعی - بر اساس رای اخیر دیوان عدالت اداری اراضی مورد اختلاف سازمان محیط زیست با تعاونی مسکن جهاد کشاورزی (تعاونی زیتون) همچنان کاربری پارک ملی دارد و در این رای هیچگونه اجازه ای مبنی بر ساخت و ساز در این اراضی داده نشده است.

محسن زاده مدیرکل حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر با اشاره به این که دیوان عدالت اداری اول اسفند ماه امسال با صدور رای آگهی تملک سازمان محیط زیست را برای اراضی مورد اختلاف صادر کرده است، گفت: دلیل صدور این رای تعیین نشدن زمین معوض بوده است.

وی تاکید کرد: دیوان عدالت اداری در رای خود آورده است که پارک ملی سرخه حصار به عنوان ریه تنفسی تهران قبل از واگذاری به وزارت جهاد کشاورزی به محیط زیست واگذار شده است. مدیرکل حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به تشکیل کارگروهی در استانداری تهران با مشارکت استانداری، جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، دادگستری، محیط زیست، مدیریت، نمایندگان رئیس جمهوری و شورای شهر تهران تصریح کرد: این کارگروه بزودی با توجه به مشخص شدن زمین معوض آگهی تملک جدیدی برای اراضی مورد اختلاف در پارک ملی سرخه حصار صادر خواهد کرد.

محسن زاده، با تاکید بر ممنوعیت هرگونه ساخت وساز در پارک ملی سرخه حصار گفت: رای دیوان عدالت اداری به هیچ عنوان چنین اجازه ای نداده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز به دنبال حل قطعی این موضوع است.