آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۶۱۰۸
سیاسی
۳

باهنر در جمع خبرنگاران:تغییر ساعت منافع بیشتری دارد

محمدرضا باهنر اظهار داشت: فکر می کنم تغییر ساعت منافع بیشتری دارد اما باید منتظر تصمیم مجلس و دولت بود.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پس از پایان بررسی لایحه بودجه 86، در جمع خبرنگاران در خصوص تهیه طرح دو فوریتی از سوی عده ای از نمایندگان برای تغییر ساعت رسمی کشور گفت: این طرح مطرح نشد و تلاش می کنیم تا این موضوع از طریق مذاکره با دولت حل شود.

وی با بیان اینکه بررسی بودجه کار سختی بود و نمایندگان مجلس و دولت به بررسی لایحه کمک زیادی کردند، تصریح کرد: پس از تقدیم لایحه بودجه احساس کردیم که طراز بودجه متعادل نیست و با توجه به اینکه بودجه سال 86، نوزدهمین بودجه ای است که اینجانب شاهد بررسی آن در مجلس بودم، احساس می کنم، بودجه بسیار خوب جمع بندی شد.

وی با اشاره به تعامل و تفاهم مجلس هنگام بررسی لایحه بودجه سال 86 عنوان کرد: «مجلس و دولت تفاهم بسیار خوبی داشتند و با توجه به اینکه با تصویب این بودجه تحولات اساسی در کشور اتفاق خواهد افتاد، امیدواریم که شاهد رشد و سرعت کافی برای اجرای اصل 44 قانون اساسی باشیم.»

وی با اشاره به عرضه بنزین با قیمت هر لیتر 100 تومان از اول خرداد افزود: «دولت نمی تواند از بنزین هر لیتر 100 تومان استفاده کند. دولت باید بنزین مورد نیاز خود را به قیمت آزاد بخرد و وارد کند و به دولت اجازه داده شد که اگر ضرورت و نیازی داشت بنزین وارد کند و به قیمت تمام شده عرضه کند.»

باهنردر پاسخ به این پرسش که شورای نگهبان هنوز درباره لایحه مدیریت خدمات کشوری نظر نهایی اش را اعلام نکرده، چگونه این لایحه در بودجه دیده شده است؟ گفت: «یکی از اشکالاتی که فکر می کنیم شورای نگهبان رسیدگی کند همین موضوع است. چون بعضی از نمایندگان امید داشتند تا لایحه مدیریت خدمات کشوری قانونی شود ولی الان قانونی شدن بودجه جلوتر افتاده که احتمال دارد در برگشت از شورای نگهبان این موضوع را اصلاح کنیم.»