آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۵
اقتصاد
۸

معاون حقوقی وزارت ارتباطات خبر داد؛ ضرورت برطرف کردن مشکل نقدینگی پیمانکاران عمومی

گروه اقتصادی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر ضرورت برطرف کردن مشکل نقدینگی از پیشنهاد GCها پرداخت هزینه تحویل آنتن های BTS به پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار در یک جدول زمان بندی خبر داد و گفت: پیشنهاد ما به GCها این است که در مقابل کارهایی که تحویل داده اند و تحویل می دهند در طول هر هفته مبالغی را پرداخت کنیم.

صمد مؤمن بالله، ادامه داد: GCها باید مشخص کنند که چه تعداد آنتن را در بازه زمانی کوتاه تحویل می دهند تا وزارت ارتباطات در مقابل این واگذاری نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند.

وی، هدف از این پیشنهاد را سرعت بخشیدن به روند اجرای فاز سوم طرح توسعه شبکه تلفن همراه عنوان کرد و گفت: مشکل GCها تاکنون کمبود نقدینگی بوده است که با توجه به پیشنهاد فوق و براساس یک جدول زمان بندی می توانیم این مشکل را حل کرده و نسبت به تسریع در روند طرح اقدام کنیم.

دکتر مؤمن بالله، با تاکید بر این که برای پیشبرد طرح و نصب هرچه سریع تر آنتن های BTS نیازمند تعامل دو طرفه هستیم، خاطرنشان کرد: به فکر این هستیم که اقدامات مثبت تری را برای وارد شدن هرچه سریع تر آنتن ها به مدار انجام دهیم تا مشترکان شبکه تلفن همراه در سال جدید از توسعه شبکه بهره لازم را ببرند. وی، از نهایی شدن این بحث در اواسط هفته جاری خبر داد و درباره جریمه GCها به دلیل تاخیر در اجرای تعهداتشان، یادآور شد: بحث جریمه GCها یک بحث فرعی است که در حال حاضر و با توجه به پیشرفت نسبی این پیمانکاران ضرورتی ندارد.