آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۶۱۰۸
شهرستان ها
۶

مدیر عامل پالایشگاه نفت شازند:57 درصد طراحی و ساخت تجهیزات طرح توسعه پالایشگاه اراک در داخل کشور است

اراک - خبرنگار رسالت:

مدیر عامل پالایشگاه نفت شازند گفت: 57 درصد از تجهیزات طرح توسعه این پالایشگاه با استفاده از توان مهندسی و فنی صنایع داخلی طراحی و ساخته می شود.

مهندس “لطفعلی چاوشی” در نشست مشترک پیمانکاران طرح توسعه با استاندار و مدیران صنایع مادر استان مرکزی افزود: پالایشگاه شازند اراک هفتمین مجموعه پالایشگاهی کشور است که محصولات متنوع آن شامل گاز مایع، بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره اکنون 170 هزار بشکه در سال است که با اجرای طرح توسعه این پالایشگاه طی مدت 45 ماه ظرفیت تولید به 250 هزار بشکه می رسد.

چاووشی تصریح کرد: اگر چه قانون حمایت از ساخت داخل سپردن 51 درصد کار به صنایع داخلی است اما در این طرح سهم شرکت های داخلی 57 درصد دیده شده است.

استاندا مرکزی نیز در این نشست گفت: هم اینک بیش از 26 واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی در بخش طراحی و ساخت و نصب تجهیزات سنگین تجربه دارند و استان مرکزی در زمینه صنایع مادر در رتبه دوم کشور قرار دارد.

“عبدالله سهرابی” افزود: استفاده از توان داخلی سبب رشد و توسعه اقتصادی ملی می شود و آمادگی کامل برای مشارکت در طراحی و ساخت طرح توسعه پالایشگاه اراک وجود دارد و ستاد ویژه ای برای استفاده حداکثری از توان صنایع مادر تخصصی در تامین تجهیزات مورد نیاز طرح توسعه پالایشگاه سازند اراک تشکیل شده است.