آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۶۱۰۸
شهرستان ها
۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جلوی تورم کمرشکن را می گیرد

اردبیل- خبرنگار رسالت:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر رونق این بخش جلوی تورم کاذب را می گیرد. ناصر توکلی در مراسم معارفه معاون آموزش وتحقیقات، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و مدیر اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بخش کشاورزی در تامین مواد غذایی و اشتغال در جامعه نقش حیاتی دارد.

وی گفت: این بخش یک بخش مولد و دارای پتانسیل فراوان برای سرمایه گذاری و کار است و بی توجهی به این بخش مشکلات زیادی را در سطح جامعه به وجود می آورد.

وی افزایش قیمت چند محصول از جمله سیب زمینی و گوجه فرنگی در سال جاری را ناشی از عدم سرمایه گذاری مناسب در این بخش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت باعث ناراحتی اقشار کم درآمد گردید. توکلی عدم برنامه ریزی دقیق در بازاریابی و عرضه محصولات کشاورزی را دلیل نوسان قیمت دانست و گفت: باید در برنامه ریزی های کلان اقتصادی صلاح مصرف کننده و تولید کننده را یکسان در نظر بگیریم زیرا بدون در نظر گرفتن زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان هیچ رشدی حاصل نمی شود و کشاورزی توسعه نمی یابد. رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از برنامه ریزی های به عمل آمده در زمینه تامین نهاده های کشاورزی نظیر کود، سم وبذر مورد نیاز کشاورزان خبر داد و افزود: نهاده های کشاورزی مورد نیاز استان به مقدار کافی تهیه شده و به موقع توزیع خواهد شد. در این مراسم ژیلا اردبیلی به عنوان معاون آموزش تحقیقات و کریم روشن چشم به عنوان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و پرویز سیفی فر به عنوان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معرفی شدند.