آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۵
ایران زمین
۲۰
بازتاب

تلاش های تازه برای افزایش صادرات صنایع دستی همدان

گروه شهرستانها - به دنبال چاپ گزارش «دنیای رنگارنگ سفالینه ها» در تاریخ 14 اسفند ماه، اداره صنایع دستی همدان توضیحاتی را در این باره به روزنامه ارسال کرد. این توضیحات به شرح فعالیت هایی می پردازد که منجر به افزایش صادرات صنایع دستی سفالی همدان شده است. متن توضیحات ارسالی پیش روی شما است.

گروه کارشناسی صنایع دستی و فرش زیر نظر کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان به دبیری مدیر صنایع دستی مدت یک سال است که فعالیت خود را برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در جهت ارتقای صادرات صنایع دستی و فرش آغاز و تاکنون 12 نشست برگزار کرده که منجر به 48 مصوبه در این گروه کارشناسی شده و این مصوبات در کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی مورد بررسی قرار گرفته است.

پیگیری و راهکارهای اجرایی در این گروه کارشناسی بسیاری از موانع صادراتی را از میان برداشته و موجب جهش قابل توجهی در صادرات گردیده. به طوری که می توان ادعا کرد این اقدام به عنوان یک الگو که برای نخستین بار انجام شده در سراسر کشور مطرح و اعضای گروه کارشناسی از سوی معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور مورد تقدیر کتبی قرار گرفته اند.

اعضای گروه شامل دستگاه های صنایع دستی، گمرک، تعاون، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری، اتاق تعاون، تعاونی صادرکنندگان صنایع دستی، اتحادیه صنف سفال و سرامیک لالجین، صنایع و معادن هستند.