آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۵
ایران زمین
۲۰

کاشت 60 هکتار نهال زیتون در قم

قم خبرنگار ایران: 60 هکتار نهال زیتون در بوستان خلیج فارس قم کاشته شد.

در این مراسم استاندار قم با اشاره به این که پیشروی کویر، شهر قم را تهدید می کند بر لزوم توسعه فضای سبز و تامین منابع آبی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل توسعه و عمران شهرها، بیش از 10 هزار هکتار باغات و فضای سبز شهر قم از بین رفته است.

مهندس عباس محتاج با بیان این که شرایط کاشت نهال در قم یا دیگر شهرها متفاوت است، افزود: نوع نهال در قم باید متناسب با منابع آبی باشد و درختی را انتخاب کنیم که با شرایط کم آبی تطبیق کند، همچنین استفاده از آبیاری قطره ای می تواند از هدر رفتن آب جلوگیری کند.

وی مشارکت بخش خصوصی را در توسعه و گسترش فضای سبز استان ضروری دانست و افزود: شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه و گسترش فضای سبز شهر قم مهیاست و طرح های اقتصادی و جذابی را می تواند در قم اجرا کند.

شهردار قم نیز با بیان این که شهرداری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی امسال 1000 هکتار فضای سبز و باغ مثمر احیا کرده است، افزود: امیدواریم تا چند سال آینده بقیه زمین های منطقه بوستان خلیج فارس که بالغ بر 500 هکتار است، زیرکشت برود.

مهندس کرمعلی بختیاری فر افزود: مقدمات کاشت 450 هکتار فضای سبز مثمر و غیرمثمر در دستور کار شهرداری قرار دارد و در آینده ای نزدیک چهره شهر قم با توسعه فضای سبز دگرگون خواهد شد.