آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۵
صفحه آخر
۲۴

حسن ناهید: امسال وضع موسیقی بهتر بود

«حسن ناهید» گفت: امسال وضع موسیقی نسبت به سال های گذشته بهتر شده بود و هر سالی که می گذرد، جوانان در حوزه موسیقی قوی تر می شوند.

«حسن ناهید» نوازنده نی در گفت و گو با فارس گفت: در طول یک سالی که گذشت علاوه بر این که کلیت موسیقی بهتر شده،آثار خوبی نیز ارائه شد.همچنین جشنواره موسیقی امسال به نسبت سالهای گذشته از جهت حضور نوازنده ها و گروه های موسیقی بهتر برگزار شد.

وی افزود: متاسفانه امسال خیلی از نوازنده ها فوت کردند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است چرا که هر کدام از این هنرمندان حاصل سال ها رنج و زحمت بودند و به ندرت پیش می آید که کسی جای آنها را بگیرد.

این نوازنده ادامه داد: من با وجود این که بیمارم اما وظیفه خودم می دانم که برای موسیقی ایران تلاش کنم.به نظرم همه باید چنین باشند و تا هنگام مرگ هم کاری کند تا هم اسم خوبی بر جای بماند و هم نتیجه خوبی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به این که 50 سال پیش فقط چند نوازنده نی داشتیم، اظهار داشت: این چند نوازنده در حال حاضر در کنار هزاران نوازنده دیگر حضور دارند و عده بی شماری به این ساز علاقه مند شدند، به طوری که از نقاط مختلف کشور برای آموزش پیش من می آیند.

«ناهید»در خاتمه خاطر نشان کرد:ما ایرانی هستیم و باید روی آداب و فرهنگ خودمان کار کنیم و آن را به کشورهای دیگر بشناسانیم.