آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۶
سیاست
۲

شورای نگهبان لایحه بودجه 86 را تایید کرد

گروه سیاسی شورای نگهبان قانون اساسی عصر پنجشنبه، لایحه بودجه سال 86 کل کشور را در تعارض با شرع و قانون اساسی تشخیص نداد و آن را تایید کرد.

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از 11 ایراد این شورا به لایحه بودجه خبر داده بود که این ایرادها در نشست بعد از ظهر پنجشنبه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفع شد.لایحه بودجه سال 86 در حالی عصر پنجشنبه از تایید شورای نگهبان گذشت که به گفته کدخدایی این شورا تا پایان وقت اداری 26 اسفند (امروز) در این زمینه مهلت داشت.

وی همچنین در باره واگذاری قیمت گذاری نرخ هر لیتر بنزین آزاد به دولت نیز گفت: چون این واگذاری مربوط به امور اجرایی است، مغایرتی با قانون اساسی ندارد و دولت می تواند در زمینه نرخ بنزین آزاد تصمیم گیری کند.

< ایرادهای لایحه مدیریت خدمات کشوری قابل رفع است

سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه مدیریت خدمات کشوری نیز گفت: این لایحه که در کمیسیون ویژه مجلس که براساس اصل 85 قانون اساسی تشکیل شده بود، به تصویب رسید، به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در ساختار اداره و تا حدودی اجتماعی و سیاسی کشور است.

وی گفت: شورای نگهبان 39 ایراد را به لایحه مدیریت خدمات کشوری وارد کرد که بخشی از آن مربوط به اصل 75 قانون اساسی است و اگر مجلس محل تامین هزینه های پیش بینی شده را در نظر گیرد، قابل رفع است.همچنین وی تصریح کرد: شورای نگهبان مخالفتی با افزایش حقوق کارکنان دولت و فرهنگیان ندارد و در اصلاحیه بودجه 85 نیز چنین نظری را اعمال کرد. این شورا به دنبال آن است که هر نوع افزایش یا تغییر در دستمزدها براساس اصول قانون اساسی باشد.

< لایحه جامع ایثارگران درمجمع تشخیص

در ادامه این نشست سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه جامع خدمت رسانی به ایثارگران که برای بار سوم به این شورا ارسال شده بود، به دلیل رفع نشدن برخی از ایرادات از جمله مغایرت با اصل 75 قانون اساسی و اصرار مجلس بر تصویب آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می شود.