آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۶۴
اخبار کشور
۳

نارضایتی جمعی از شرکت کنندگان به نحوه برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور با معرفی برگزیدگان در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم که با حضور معاون و مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، معاون دانشجویی و مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران و سرپرست کانونهای فرهنگی هنری دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، از حدود یکصد برگزیده مسابقه در بخش ترجمه، تفسیر، حفظ 5 جزء، حفظ 20جزء، حفظ 10جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل برادران، قرائت برادران، 20 جزء خواهران، حفظ 10 جزء خواهران، ترتیل خواهران، قرائت تحقیق خواهران، حفظ 5 جزء خواهران و حفظ کل قرآن خواهران تقدیر شد.

دانشجویان شرکت کننده در بیانیه ای که در مراسم اختتامیه نیز قرائت شد، تاکید کردند: در روزگار فعلی که امواج فتنه ها از همه جانب به جامعه بشری روی آورده است، طبق حدیث نبوی باید دست به دامان قرآن شد. اما باید نگریست که آیا رویکرد کلی سیستم های درگیر در عرصه فرهنگ خصوصا در امور قرآنی به این سمت بوده است یا نه؟ با نگاهی کلی به روند مسایل قرآنی در سطوح مختلف در کشورمان شاهد آنیم که پس از 28 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تعالیم قرآن در کشورمان چه در عرصه عمل و چه در عرصه نظم نمود واقعی نیافته است.

در ادامه بیانیه با انتقاد از برخی اشکالات این دوره مسابقه، برخی اشکالات محتوایی را انتخاب منابع کتبی شامل عدم پیوستگی در متن منبع تفسیر و کیفیت پایین منبع انتخاب شده، نایاب بودن منابع تفسیر حتی در تهران، تغییر نمودن منبع تفسیر یک هفته قبل از مسابقات و وجود سؤالات دارای بیش از یک پاسخ صحیح و ارائه نشدن کلید سؤالات بعد از آزمون کتبی بیان کردند.