آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۲۳۸۸۴
اخبار داخلی
۱۳

اسامی زایران زخمی ایرانی در حادثه تروریستی کربلا

بغداد خبرگزاری جمهوری اسلامی:منابع بیمارستانی کربلا اسامی شماری از زخمی های انفجار صبح دیروز کربلای معلا را اعلام کرد.آقایان محمد قاسمی، محمد عودی، محمد شاهمرادی، اصغر خلفی، ابوالفضل خلفی، محمد هستین، ناصر محمدیان و رجبعلی ربیعی از جمله زوار ایرانی در میان زخمی ها هستند.این منابع افزودند: با توجه به شدت انفجار و شلوغ بودن منطقه پیش بینی می شود شمار دیگری از زوار ایرانی نیز در میان زخمی ها و یا شهدای انفجار باشند به محض اثبات هویت اسامی آنها اعلام خواهد شد.به گزارش ایرنا تلاش برای دریافت اسامی کامل زخمی ها و شهدای ایرانی حادثه کربلا ادامه دارد.

همچنین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا شمار مجروحان ایرانی انفجار دیروز را 5 نفر اعلام کرد. به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه اسامی مجروحان حادثه به این شرح است:

محمد قاسمی، محمد شاهمرادی، اصغر خلفی و ناصر محمدیان از استان اصفهان و رجبعلی ربیعی از تهران.

زائران مجروحی که وزارت امور خارجه اسامی آنها را اعلام کرده است جزو زائرانی نبودند که سازمان حج و زیارت مسئول اعزام آنهاست.در حادثه تروریستی دیروز در کربلا 40 نفر کشته و 80 نفر مجروح شدند. یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان گفت: کشته شدگان این حادثه غیرایرانی بوده اند اما احتمال اینکه در شناسایی های نهایی چند تن از آنها ایرانی تشخیص داده شوند بعید نیست.

آمادگی ایران برای کمک به مجروحان حادثه کربلا

برخی مجروحان حادثه انفجار در کربلا با انتقال به ایران تحت درمان قرار می گیرند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: کمک های دارویی و پزشکی لازم نیز برای ارسال به کربلا آماده شده است.