آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۱۳۶۸
صفحه آخر
۲۰

اخبار کوتاه

- «نیوه مانگ»)نیمه ماه(آخرین ساخته بهمن قبادی، نخستین جایزه اش در سال جدید را از دست تماشاگران جشنواره فیلم استانبول گرفت.

- اولین کتاب پاپ بندیکت شانزدهم از زمان منصوب شدن به این سمت با نام «Jesus Nazareth» منتشر شد.

- جمشید مرادیان هنرمند مجسمه ساز برای حضور در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی کامیل کلوده فرانسه 20 اردیبهشت راهی فرانسه می شود.

- در آستانه نخستین سالگشت درگذشت سیدهادی میرمیران، برگزیدگان نخستین «جایزه معماری میرمیران» معرفی شدند.

-تفاهم نامه همکاری های اثربخش بین معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به مدت 4 سال منعقد شد.

- رنه رموند)Renژ Rژmond(مورخ و سیاست نگار فرانسوی پس از یک دوره بیماری در سن 88 سالگی در پاریس درگذشت.

- همزمان با نمایش بیست عکس از 16 عکاس ایرانی در نمایشگاه عکس KNOKKE بلژیک، میرکیان روشن نیا موفق به دریافت جایزه ویژه این جشنواره جهانی شد.

- انجمن فیلم امریکا تعدادی فیلم از جمله «آفساید» از ایران، «زندانی یا چگونه من تصمیم گرفتم تونی بلر را به قتل رسانم» از انگلستان و «زندگی دیگران» از آلمان را ضمن نمایش، مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

- مجموعه شعر «نوشداروی طرح ژنریک» سروده سیدحسن حسینی که به سهراب سپهری تقدیم شده است، به چاپ سوم رسید.

- آثار 27 گرافیست ایرانی در انتخاب اولیه آثار برای مسابقه پوستر ایدز اوکراین در سال 2007 پذیرفته شد.

- برنامه های «عمو پورنگ»، «رنگین کمان»، «تام و جری»، «فیتیله جمعه تعطیله»، «پلنگ صورتی» و «تماشاخصنه» به عنوان بهترین برنامه های کودک و نوجوان در فصل زمستان معرفی شدند.

- مشاور هنری رئیس جمهور، رئیس حوزه هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه و جمعی از بازیگران سینما و تئاتر میهمان سومین جشنواره سراسری تئاتر تک در بیرجند می شوند.