آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۶۱۲۴
سیاست
۲

آیت الله مکارم شیرازی: رویداد خونین در یکی از دانشگاه های آمریکا نشان از ناامن بودن دنیای غرب است

آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود حادثه خونین دانشگاه آمریکایی را درس عبرتی برای همه جهانیان دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج دیروز، با اشاره به مسئله امنیت در سایه اخلاق و ایمان، رویداد خونین جدید در یکی از دانشگاه های آمریکا را درس عبرتی برای همه جهانیان دانست.

وی قتل عام دانشجویان در یکی از دانشگاه های آمریکا و کشته شدن 33 نفر در این حادثه را دلیل بر ناامنی دنیای مادی غرب عنوان کرد و افزود: این رویداد نتیجه دوری از ایمان به خدا، منطق و عواطف انسانی است.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: اگر در یکی از دانشگاه های ایران یک نفر به این سرنوشت گرفتار شده بود، غربی ها غوغای عجیبی در جهان به راه می انداختند، کارشناسان و مشاورانی که حقوق بگیر آنها هستند، تحلیل های دشمن پسند خود را آغاز می کردند و تهمت های ناروایی از جمله نبودن آزادی، وجود فقر شدید، سنگینی شهریه دانشگاه و موارد دیگری را مطرح می کردند، ولی حالا که این حادثه در کشور خودشان اتفاق افتاده است، آب از آب تکان نمی خورد و پس از گذشت چند روز، برای همیشه به وادی فراموشی سپرده می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این رویداد باید درس عبرتی برای همگان باشد که بداننددر این دنیای ناامن با چه اشخاص بی انصاف و دور از منطقی سر و کار دارند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفت: همه مسلمانان باید با هم متحد شوند تا بتوانند روی پای خویش بایستند، حقوق خویش را به دست آورند و جلوی سلطه دیگران را بگیرند.