آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۶۱۲۴
سیاست
۳

کوهکن در جمع خبرنگاران: استیضاح وزیر آموزش و پرورش راهگشا نیست

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر وزیر آموزش و پرورش راهگشای مشکلات این وزارتخانه نیست و اصلاح امور مربوط به این دستگاه گسترده، نیازمند عزم ملی برای تحول است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوهکن که در حاشیه جلسه علنی دیروز در خصوص طرح استیضاح محمود فرشیدی با خبرنگاران گفتگو می کرد، اظهار داشت: اعتبارات آموزش و پرورش در طول سالهای 84 و 85 تا 2 برابر سالهای گذشته افزایش داشته ولی جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی فعلی نسبت به 5 سال قبل 4 میلیون نفر کاهش یافته با این حال هنوز مشکلات اساسی درا ین حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و نارسایی های آموزش و پرورش ناشی از سیاست های نادرست متولیان امر در سالهای گذشته است و آقای فرشیدی نمی تواند پاسخگوی آنها باشد، بلکه نیازمند بررسی کارشناسانه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس هفتم در خصوص شکست حد نصاب برخی جلسات علنی نهاد قانونگذاری از جمله جلسه امروز که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، اظهار داشت: برخی نمایندگان در آخرین روز نشست های علنی به حوزه های انتخابیه خود سرکشی می کنند، برخی دیگر همراه با رئیس جمهور به سفر استانی می روند و برخی ملاقات های اداری و یا کارهای کمیسیونی دارند و ورود و خروج آنها حد نصاب را شکسته یا جلسه را رسمیت می بخشد.