آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۶۱۲۴
شهرستان ها
۶

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل: بوستان های جنگلی در روستاهای استان اردبیل ایجاد می شود

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: به منظور توسعه وگسترش فضای سبز در روستاهای استان اردبیل و در صورت وجود منابع آبی با همکاری دهیاری ها بوستان های جنگلی در روستاهای این استان ایجاد می شود.

رحیم فرزانه در جلسه شورای هماهنگی روسای ادارات منابع طبیعی استان اردبیل افزود: تا به حال حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل توسط اداره کل منابع طبیعی نقشه برداری و برای 600 هزار هکتار نیز سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی اخذ شده است. وی گفت: برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه سالانه بایستی 250 هزار هکتار از اراضی نقشه برداری و برای 170 هزار هکتار نیز سند مالکیت اخذ گردد که این امر مساعدت مسئولین در جهت تامین اعتبار مورد نیاز را می طلبد.

وی اجرای طرح خروج دام از جنگل های استان اردبیل، واگذاری تسهیلات بانکی جهت جلب مشارکت مردمی در اجرای طرح های منابع طبیعی، تولید نهال، اجرای پروژه های احیا واملاح مراتع و ساماندهی دامداران و مرتع داران و نیز کنترل ورود و خروج دام به مرتع را از دیگر اولویت های کاری منابع طبیعی برشمرد. وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و طرح های تهیه شده در صورت تامین اعتبار لازم در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی بخش منابع طبیعی می توان تحول عظیمی را در سال جاری ایجاد کرد.