آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۶۱۲۴
رنگین کمان
۷
زنگ اول

سپاه پاسداران سپاه اسلام

در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده ای از پیروان ولایت فقیه گردهم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی ریزی کردند.

شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می کردند، تصور نمی رفت که چه مسئولیت سنگین و خطیری به عهده این تشکیلات تازه تاسیس خواهد بود؛ اما از آنجا که هدف اصلی حضور در این نهاد، خدمت به انقلاب اسلامی و اطاعت عاشقانه از مقام والای ولایت فقیه بود جملگی به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، خویشتن را برای هر نوع ماموریت محوله آماده کرده بودند.

حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمانهای والای انقلاب اسلامی است و نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که براساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا شده است.

عزیزان هفته آینده (دوم اردیبهشت) سالروزتاسیس این نهاد انقلابی است. پیشاپیش این روز را به همه پاسداران این مرزو بوم تبریک می گوییم.