آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۲۳۸۸۸
اخبار داخلی
۱۳

تیراندازی مرگبار در نیویورک

آمریکا: تیراندازی خونین این بار در نیویورک آمریکا دست کم 4قربانی گرفت. پلیس در محله کوئینز نیویورک آمریکا در پی یک تیراندازی خونین، اجساد 2مرد و 2زن را یافت. تلاش برای یافتن عامل یا عاملان این جنایت هولناک ادامه دارد. تیراندازی در نیویورک در حالی صورت گرفت که مردم آمریکا و جهان از قتل عام دوشنبه گذشته دانشجویان آمریکایی در ویرجینیا هنوز در حیرت هستند.

تشکیل هیات مستقل

فرماندار ایالت ویرجینیای آمریکا نیز هیاتی را برای تحقیق مستقل در خصوص چگونگی کشتار اخیر در دانشگاه فنی این ایالت تعیین کرد.

تیم کین گفت: این هیات بررسی دقیق این حادثه و چگونگی واکنش پلیس به آن را بعهده خواهد داشت و در این هیات شماری از کارشناسان و فرماندهان سابق و با تجربه پلیس ایالتی حضور دارند. وی گفت: این هیات به درخواست مسئولان دانشگاه فنی ویرجینیا تشکیل شده است. چو سونگ هوی دانشجوی 23 ساله

کره جنوبی که 32 نفر را در دانشگاه ویرجینیا کشت اواخر سال 2005مدتی را در یک بیمارستان روان پزشکی سپری کرده بود. رئیس ماموران حفاظت دانشگاه ویرجینیا گفت: چو در فاصله ماه های نوامبر و دسامبر سال 2005 به دنبال شکایت 2 دانشجوی دختر مورد بازجویی پلیس قرار گرفته بود. یکی از دوستان چو به پلیس هشدار داده بود از آن بیم دارد که چو دست به خودکشی زند. پلیس نیز تصمیم گرفت چو را به یک روانشناس معرفی کند پس از این بود که چو روانه بیمارستان روانپزشکی شد.