آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۸۹۱
اخبار داخلی
۲

رئیس جمهوری: سیاست خارجی ایران گسترش روابط مستحکم با کشورهاست

دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت که سیاست خارجی ایران گسترش روابط شفاف، مستحکم و ماندگار با کشورهای مختلف است.

به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، احمدی نژاد پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید اوکراین در تهران، بر لزوم اقدامات عملی برای اجرای موافقتنامه های دوجانبه ایران با کشورهای مختلف از جمله اوکراین و گسترش مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

احمدی نژاد، اوکراین را کشوری بزرگ و دارای مردمی با فرهنگ دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به استقلال، پیشرفت و سربلندی دولت و ملت اوکراین است.

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که دولت اوکراین با غلبه بر برخی مشکلات کنونی در جهت عمران و آبادانی هر چه بیشتر این کشور تلاش کند.

ایگار لاگینوف، سفیر جدید اوکراین در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش روابط کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران، تهران را شریک بسیار مهم کی یف در عرصه های اقتصادی دانست.

وی تاکید کرد: اوکراین با توجه به ظرفیت های فراوان موجود خواستار گسترش و توسعه مناسبات و همکاری ها با ایران در بخش های گوناگون و ارتقای سطح مبادلات دوجانبه به یک میلیارد دلار در سال است.