آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۸۹۱
اخبار داخلی
۳

هجدهمین شماره ماهنامه «روو دو تهران» منتشر شد

هجدهمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان <روو دو تهران>، وابسته به موسسه اطلاعات، در 100 صفحه منتشر شد. مجله تهران، در پرونده ماه این شماره، به مناسبت روز جهانی کار طی چند مقاله و مصاحبه، به مساله کار و کارگر پرداخته است. صفحات هنری این ماه به رابطه متافیزیک و تئاتر اختصاص داده شده است.در بخش ادب فارسی، معرفی و ترجمه اشعاری از شیخ بهائی و هیوا مسیح شاعر معاصر آورده شده است. همچنین در بخش ادبیات خارجی، مقالاتی در مورد جرج پرک، و همچنین تصویر ایران در آثار مونتسکیو را می خوانیم.

در صفحه تاریخ، به دوران عیلامیها پرداخته شده است.

در قسمت گزارش ماه، خوانندگان فرانسوی زبان با موزه ملی ایران، و در بخش گفتگو با خانم سهیلا شهشهانی، از برجسته ترین محققان در زمینه انسان شناسی در ایران آشنا می شوند.

در بخش میراث ماندگار نیز، مقالاتی در ارتباط با ثبت میراث فرهنگ ایرانی در سازمان ملل متحد و جشن گل رز در قمصر به چاپ رسیده است. علاقمندان می توانند مطالب و مقالات خود را برای بررسی و چاپ در ماهنامه، به نشانی روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی rdt؛etelaat.ir ارسال و پیشنهادهای خود را با شماره تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به نشانی www.revuedeteheran.com مطرح کنند.