آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
اخبار کشور
۲

آخرین تحرکات انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان

اسامی اعضای جدید ستاد انتخابات حزب کارگزاران سازندگی اعلام شد.

«یدالله طاهرنژاد» عضو مرکزیت این حزب دیروز به خبرگزاری ایلنا گفت: حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری، هدایت آقایی، سیدحسین هاشمی و اسماعیل جبارزاده به عنوان اعضای ستاد انتخابات حزب کارگزاران فعالیت خواهند کرد. ماموریت اصلی این ستاد به انتخابات مجلس هشتم مربوط است که زمستان آینده برگزار خواهد شد.

آقایی به ایلنا گفت: ائتلاف و اجماع اصلاح طلبان می تواند بزرگترین عامل توفیق آنها در انتخابات مجلس هشتم باشد. وی اضافه کرد: حزب کارگزاران علاقمند به حضور در ائتلاف اصلاح طلبان است و برای شکل گیری آن تلاش می کند.

در همین حال «غلامعلی دهقان» عضو حزب اعتدال و توسعه نیز که به کارگزاران نزدیک است به ایلنا گفت: حزب متبوعش تلاش می کند از چهره های معتدلی چون حسن روحانی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس استفاده کند.

¤ آبادگران جدید در راه است

یک عضو ستاد رایحه خوش خدمت از فعال شدن «آبادگران جدید» در سال 86 خبر داد و این موضوع را ناشی از «ایجاد جهش در امر خدمت رسانی به مردم و نشر گفتمان عدالت در کشور با ظهور آبادگران و تثبیت این گفتمان» دانست.

حامد زرگر دبیر کمیته اطلاع رسانی ائتلاف رایحه خوش خدمت که با «مهر» گفت وگو می کرد، متذکر شد: اصولگرایان برای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی هستند و در مسیر اتحاد به افق های روشنی نیز دست یافته اند.

وی خاطرنشان کرد «اصولگرایان با اتحاد و برنامه ای مناسب در انتخابات آتی مجلس وارد عرصه خواهند شد».این فعال سیاسی با تاکید بر این که ظهور آبادگران سبب ایجاد جهش در امر خدمت رسانی به مردم و نشر گفتمان عدالت در کشور شد، اظهار داشت: در سال جاری «آبادگران جدید» برای «تثبیت گفتمان عدالت و خدمت» به صحنه خواهند آمد.

از عضو ارشد ائتلاف رایحه خوش خدمت در خصوص طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در قالب مقابله نیروی انتظامی با بدحجابی سؤال شد که زرگر پاسخ داد: این طرح اگر در کنار قاطعیت با مهرورزی همراه باشد، به طور خاص برای بانوان مفید خواهد بود؛ چرا که با کاهش ناهنجاری ها در سطح جامعه، تعرض به حریم بانوان کاهش خواهد یافت.

وی در عین حال گفت که «مهمترین اقدام نیروی انتظامی در اجرای این طرح باید متوجه مزاحمین نوامیس مردم باشد که کاری پیچیده نیست، اما به حمایت رسانه ها نیاز دارد».