آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
اخبار کشور
۳

اخبار ادبی و هنری

گشایش دوسالانه پوستر جهان اسلام

دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار کیهان در این نمایشگاه که با شعار «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» به عنوان بزرگترین عرصه مشارکت هنرمندان مسلمان طراح پوستر از ایران و 38 کشور جهان برپا شده است، 400 پوستر با مضامین پیامبر اعظم (ص)، فلسطین، نام آوران جهان اسلام، فرهنگی و اجتماعی و یک بخش جنبی، به نمایش گذاشته شده است.

داوران جشنواره کودکان و نوجوانان

داوران بخش های فیلم های ایرانی و بین الملل بیست ویکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ما، اسدالله اعلایی (مدیر و تهیه کننده سیما)، فریدون حسن پور (کارگردان)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، احمدرضا گرشاسبی (کارگردان) و پروانه معصومی (بازیگر) فیلم های بلند، کوتاه و ویدئویی ایرانی را ارزیابی می کنند.

آکی یاماتا کاهیتو (ژاپن)، بوریوژ دینکوویس بوردو (کرواسی)، خوزه ماریا لارا فرناندس (اسپانیا)، مارگریتا نعیموونا قاسموا (تاجیکستان)، سانت نائیه (هلند) به همراه مصطفی رحماندوست و فرشته طائرپور، داوران بخش بین الملل این جشنواره هستند.

بیستمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 10 تا 14 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر همدان برگزار می شود.

نخستین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال

نخستین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه ای از 24 تا 31 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش کیهان، روابط عمومی نمایشگاه اعلام کرد: تمامی شرکت ها، موسسات، اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه تولید آثار و محصولات دیجیتال فرهنگی ، صاحبان پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها، سازمان های دولتی و وزارتخانه های فعال در حوزه تولید محتوای دیجیتال می توانند از 5 اردیبهشت به مدت 10 روز برای طرح درخواست غرفه در این نمایشگاه به نشانی dmfir یا دبیرخانه نمایشگاه مراجعه کنند.