آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
اخبار کشور
۱۴

معاون هماهنگی و ارتباطات نمایشگاه کتاب در گفت وگو با کیهان: تمام ناشران در نمایشگاه کتاب شرکت می کنند

برخلاف جریان کاذبی که مبنی بر اعتراض ناشران از تغییر محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از سوی برخی محافل سیاسی شکل گرفته بود، معاون هماهنگی و ارتباطات این نمایشگاه از حضور تمام ناشران در نمایشگاه کتاب خبر داد.

جلال ذکایی، در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: در جلسه ای که به پیشنهاد اتحادیه ناشران، دوشنبه شب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تعدادی از تشکل های نشر با دکتر محسن پرویز، معاون فرهنگی این وزارتخانه دیدار کردند.

وی افزود: در این دیدار، ضمن صحبت در ارتباط با شرایط و نحوه حضور ناشران در نمایشگاه، توافق شد که مهلت ثبت نام تا جمعه ظهر تمدید شود تا همه ناشرانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند، حضور پیدا کنند.

مدیر کل امور چاپ وزارت ارشاد همچنین تصریح کرد: تمامی ناشرانی که پیش از این در اعتراض به تغییر محل نمایشگاه کتاب از محل دائمی نمایشگاه ها به مصلی، شرکت نکرده بودند، در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد. ما نیز همان طور که قبلا اعلام کرده بودیم، از حضور همه ناشران استقبال می کنیم.

وی در مورد واکنش وزارت ارشاد به اعتراضات گفت: ترجیح می دهیم وارد مسایل حاشیه ای نشویم تا نمایشگاه کتاب به شکل شایسته و در خور نام ایران برپا شود. به تمام گلایه های دوستان معترض هم در فرصتی پس از برگزاری نمایشگاه پاسخ خواهیم داد و رسیدگی می کنیم.

ذکایی همچنین برگزاری یکپارچه نمایشگاه کتاب را تایید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب امسال، نسبت به سال های گذشته از پیشرفت بیشتری برخوردار است و حتی امسال جلوتر از برنامه ریزی های انجام شده کارها پیش رفت. از هفته آینده نیز غرفه ها تحویل ناشران خواهد شد. بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، 12 تا 24 اردیبهشت ماه سال جاری در مصلی تهران برگزار می شود.