آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
اخبار خارجی
۱۶

در واکنش به نامزدی وی توسط 14مارس حزب الله، جعجع را قاتل و بی کفایت برای ریاست جمهوری لبنان خواند

حزب الله لبنان با ابراز تعجب از ادعای جناح حاکم برای نامزدی سمیر جعجع برای تصدی پست ریاست جمهوری تاکید کرد که آیا عقل حکم می کند جنایتکاران حاکم ما شوند.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از روزنامه «الرای العام»، «حسین موسوی» معاون اجرایی دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به آنچه که برخی نمایندگان گروه14 مارس در مورد نامزدی «سمیر جعجع» رهبر سابق فالانژهای لبنان، برای تصدی پست ریاست جمهوری عنوان می کنند این سؤال را عنوان کرد که آیا عاقلانه است لبنان را به دست یک قاتل و مجرم بسپاریم.

وی افزود، ما هم چنان به مسئولیت های خود در قبال مردم و کشور عمل خواهیم کرد و کشور را به دست یک رئیس جمهور مظنون نمی دهیم تا وی هم آن را تقدیم اسرائیل و آمریکا کند. ما کشور خود را نمی فروشیم، بلکه با خون خود از آن حمایت می کنیم.

موسوی از گروه 14مارس خواست تا از شکست های سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی درس بگیرند.

وی همچنین از جناح حاکم خواست تا به آمریکایی ها و اسرائیلی ها تکیه نکنند چون این تکیه گاه آنها را دچار زیان خواهد کرد.«حسین الحاج حسن»، یکی از اعضای فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان نیز گفت: رئیس جمهور قاتل هیچ جایی در لبنان ندارد، چرا که برخی فراموش کرده اند که جعجع رشید کرامی، رئیس جمهور اسبق را کشت.

همچنین، «جمال الطقش»، عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت: جعجع ید طولایی در ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان و مسیحیان داشته است.

ما هرگز ترور کرامی را فراموش نمی کنیم.

در همین رابطه، «سلیمان فرنجیه» وزیر سابق کشور و رئیس جناح «المرده» لبنان گفت که جناح حاکم با سپردن تعهداتی به بیگانگان، خلاف اراده مردم لبنان حرکت و به زیان حاکمیت ملی لبنان فعالیت می کند.