آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
شهرستان ها
۱۱

استاندار خبر داد درخواست احداث نیروگاه اتمی در آذربایجان غربی

به منظور تامین برق مورد نیاز استان آذربایجان غربی و صدور انرژی به کشورهای همجوار، از تهران تقاضای احداث نیروگاه اتمی کرده ایم.

«دکتر رحیم قربانی» استاندار آذربایجان غربی با اعلام این مطلب افزود: مکان یابی برای احداث نیروگاه اتمی برق بعد از بررسی های لازم از جمله لرزه خیزی منطقه، شرایط شبکه های برق در داخل و کشورهای همجوار دنبال خواهد شد. وی با اشاره به اعلام آمادگی کشورمان برای پذیرش مشارکت خارجی گفت: در صورت احداث نیروگاه اتمی، کشورهای همجوار خواهند توانست در این نیروگاه مشارکت داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در سال جاری برای مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی و کالای ضدفرهنگی انسداد بخش هایی از مرزهای خارجی استان به صورت پایلوت انجام می شود.

وی افزود: همچنین برای آماده سازی افکار مرزنشینان بخشی از مرزهای استان شاهد اجرای محدوده ممنوعه مرزی خواهد بود.

عضو شورای عالی اداری کشور درباره اعتراض فرهنگیان به عدم اجرای طرح نظام هماهنگ پرداخت ها گفت: آموزش و پرورش از نظر حقوق و مزایا بهتر از سایر سازمان ها شده است هرچند شاید لایه هایی از آموزش و پرورش وضع مطلوب نداشته باشند. وی با محکوم کردن هرگونه تحصن و مسئولیت آن در پیشگاه خدا و مردم افزود: اگر نظام هماهنگ اجرا شود امکان دارد حقوق تعدادی از معلمان کاهش یابد.