آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
شهرستان ها
۱۱

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: سازمان صنایع ایران آماده سرمایه گذاری در گیلان است

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آمادگی این سازمان برای سرمایه گذاری بالای 200 میلیارد ریال به منظور انجام مطالعات اقتصادی محصولات سلولزی در استان گیلان خبر داد.

مهندس مفیدی با تاکید بر انجام مطالعات درباره صنایع دریایی نیز گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور در استراتژی صنعت خود، صنایع دریایی را هم مدنظر دارد و از صنایع موجود نیز حمایت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم سازمان مذکور توسعه و ساخت صنایع است خاطرنشان ساخت: برای نوسازی، اصلاح و بازسازی صنایع موجود 80 آیتم وجود دارد که این سازمان براساس آن عمل می کند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور افزود: در گذشته نوسازی های با بهره گیری از بودجه دولتی که بخشی از آن یارانه ای و بخشی هم خصوصی بود صورت می گرفت که اکنون یارانه حذف شده است.

مهندس مفیدی با تاکید بر اینکه در صنعت خودرو صنایع آلاینده با تغییر روش تکنولوژی اصلاح می شوند یادآور شد: درحال حاضر سیاست سازمان، گسترش و توسعه صنعت خودروسازی نیست بلکه روی افزایش کیفیت و توسعه صادرات است.

وی اضافه کرد: بازار خودرو در کشور محدود می باشد و در این راستا انتقال آن به جای دیگر منوط به وجود بازار خارجی است.

به گفته وی در حال حاضر ایران خودور در 6 کشور خارجی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس علی عبداللهی استاندار گیلان نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران در سخنانی با اشاره به استفاده اندک استان از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی گفت: استان گیلان به دلیل توسعه محدود صنایع بزرگ تاکنون کمترین برداشت را از صندوق ذخیره ارزی داشته است.

وی افزود: در سفر اخیر هیئت دولت به گیلان حداقل 500 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به منظور اجرای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی غیردولتی با اولویت طرح های بخش صنعت، معدن و کشاورزی به این استان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در سال 85 جمعا مبلغ 9 هزار و 560 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای تاسیس و راه اندازی بنگاه های اقتصادی زودبازده جهت اشتغالزایی به گیلان تخصیص یافت.

استاندار گیلان با اعلام آمادگی استان برای جذب سرمایه و استقرار صنایع مختلف گفت: درحال حاضر 16 شهرک صنعتی، 11 ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی از 5 شهر بزرگ صنعتی موجود در کشور در استان گیلان مستقر هستند.