آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
حوادث
۱۵

به رغم دستور رئیس جمهوری مبنی بر بازپس گیری شرکت تاراج اموال شرکت الکتریک ایران- رشت همچنان ادامه دارد

به رغم دستور رئیس جمهوری به وزیر دادگستری مبنی بر بازپس گیری شرکت الکتریک ایران- رشت و واگذاری آن به دولت، تاراج اموال و تجهیزات شرکت توسط مالکان خصوصی آن همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش و به نقل از یک منبع آگاه، 3دستگاه کامیون 10تنی آخرین ساعات چهارشنبه شب گذشته با ورود به محوطه شرکت الکتریک ایران- رشت اقدام به بارگیری کالا و تجهیزات از انبار قطعات لوازم یدکی و ابزار و ملزومات کارخانه کردند که به دنبال اطلاع کارگران و با کمک ساکنان محلی، دو دستگاه از کامیونها در محل کارخانه و در حین بارگیری و یک دستگاه دیگر نیز که بارگیری شده بود در میدان گیل شهر رشت متوقف و از حرکت بازماندند.

گزارش های رسیده حاکی است لوازم و ملزومات و قطعات یدکی شرکت توسط سهامداران آن (بخش خصوصی) به فرد یا افرادی فروخته شده بود که براساس قرارداد منعقده قرار بود بارها ابتدا به شرکت کنف کار رشت و سپس به تهران حمل شود در حالی که دربارنامه کامیونها حمل بار به طور مستقیم به تهران قید شده بود و مشخص نیست این اقدام مخفیانه و شبانه و انتقال بارها به طور مستقیم به تهران بر چه اساسی صورت گرفته است!

بنابر اظهار یکی از کارگران در انبار قطعات لوازم و ابزار و ملزومات شرکت الکتریک رشت بالغ بر 10هزار قلم اجناس و قطعات یدکی وجود داشت.

به گفته یکی از کارگران شرکت، رانندگان کامیون ها به دستور صاحبان خصوصی شرکت اقدام به بارگیری کالا و خروج آن از کارخانه کرده بودند.

این گزارش حاکی است، این کارخانه پس از واگذاری به بخش خصوصی در سال 1381به دلیل ضعف مدیریت و سوء استفاده مالکان با مشکلات عدیده ای روبه رو شد.