آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۴
حوادث
۱۵

هلاکت سارق مسلح بانک توسط مامور فداکار

سارق مسلح خودروی حمل پول در خیابان کارگر تهران، با ضرب گلوله مامور نیروی انتظامی مستقر در بانک به هلاکت رسید.

سرهنگ مهدی احمدی، رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح این سرقت مسلحانه ناموفق گفت: ساعت 20/8 روز چهارم اردیبهشت ماه، یک دستگاه خودرو حمل پول مقابل بانک کارآفرین واقع در خیابان امیرآباد، رو به روی مرکز مخابرات قدس متوقف شد.

وی افزود: از آنجا که قرار بود وجوه نقد این بانک به داخل خودرو حمل شود، ماموران در حال انتقال وجوه بودند که ناگهان پسری حدودا 28 ساله در حالی که عینک آفتابی برچشم و اسلحه ای به دست داشت، به سمت راننده خودرو رفته و پس از نشستن در صندلی کنار راننده، او را با تهدید اسلحه کلت کمری مجبور به حرکت کرد.

سرهنگ احمدی به ایسنا گفت: این در حالی بود که سارق مسلح پیش از آن نیز یک تیر به سمت خودرو شلیک و با اسپری گاز اشک آور مامور حمل پول را از خود دور کرد. پس از این اقدام بود که مامور محافظ بانک و مامور حمل پول که متوجه شدند سارق قصد ربودن خودرو را دارد تیری به سمت او شلیک کردند که گلوله ها به پهلوی سمت راستش اصابت کرد.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، بر اثر شلیک این گلوله ها، متهم که به شدت دچار خونریزی شده بود تا رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست داد.

وی افزود: با کشته شدن این سارق مسلح، بازپرس ویژه قتل و ماموران کلانتری 125 «یوسف آباد» به همراه عوامل تشخیص هویت به سرعت در محل وقوع حادثه حاضر و پرونده ای دراین رابطه تشکیل دادند و به این ترتیب در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که خودرو حامل 100 میلیون تومان پول نقد و 300 میلیون تومان تراول چک بوده است.

سرهنگ رشیدی، رئیس کلانتری 125 «یوسف آباد» درخصوص این حادثه گفت: در بازرسی از متهم که 48 فشنگ، یک دستگاه موبایل و یک اسلحه کلت کمری به دست آمد.

وی افزود: بررسی سوابق متهم کشته شده با انگشت نگاری از وی در حال انجام است.

در پی وقوع این حادثه، سرتیپ «احمدرضا رادان» فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با تقدیر از مامور این بانک اعلام کرد: به دلیل فداکاری در جلوگیری از وقوع سرقت مسلحانه، سه میلیون ریال تشویق نقدی و یک هفته مرخصی اعطا کرد.