آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۶
اخبار اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

¤ مدیرکل دفتر نمایندگی تام الاختیار تجاری ایران گفت: پروسه عضویت ایران در «دبلیو.تی.او» طولانی مدت است و موافقت آمریکا یا اروپا تاثیری بر عضویت سریعتر ایران در این سازمان نخواهد داشت.

¤ ضوابط برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور توسط پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.

¤ تولید نفت خام کشور تا پایان برنامه چهارم به 4میلیون و379هزار بشکه در روز افزایش و طی برنامه بیست ساله توسعه تا سال 1403تولید به 4میلیون و233هزاربشکه و صادرات به 5/1میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

¤ صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد: در صورتی که برداشت های بی رویه و برای امور جاری از حساب ذخیره ارزی ایران متوقف شود، موجودی این حساب تا سال 1390به 55میلیارد دلار خواهد رسید.

¤ رئیس شورای اصناف کشور گفت: در آینده ای نزدیک، اصناف کشور می توانند از طریق کارت هوشمند، امور مالیاتی خود را انجام دهند.

¤ مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خبر داد: امضای یادداشت تفاهم فروش 200مگاوات برق به ترکیه

¤ معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی: همزمان با اعلام نمایندگان مجلس برای تشکیل جلسات تحقیق و تفحص از بانک ها در این جلسات حضور خواهیم داشت.

¤ در جشنواره نشان خدمت به قانون کار از «ابوالقاسم سرحدی زاده» سومین وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایران قدردانی شد.

¤ رئیس سازمان توسعه تجارت: قانون مقابله با دامپینگ نهایی شده و بزودی در هیات دولت بررسی می شود.

¤ معاون درآمد و امور مشترکین شرکت فاضلاب تهران گفت: بیش از 43هزار انشعاب جدید فاضلاب در سطح شهر تهران به فروش رسیده است.

¤ مسئول مذاکرات خط لوله صلح گفت: دو کشور ایران و هند بر نهایی شدن قرارداد خط لوله صلح در تاریخ مشخص شده قبلی اراده قطعی دارند.

¤ مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی: با اجرای برنامه 4ماهه تعمیرات اساسی و وارد کردن دستگاه های سفارش داده شده به شرکت های خارجی، قصد داریم میزان برداشت گاز از پنج فاز پارس جنوبی را 12درصد افزایش دهیم که در زمستان گذشته هشت درصد آن محقق شده است.