آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۱
سیاست
۲

محمدنبی حبیبی در گفتگو با ایسنا: به سمت افزایش اختیارات شوراهای شهر پیش برویم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کاهش اختیارات شوراهای شهر کار مضرری است و باید این اختیارات با هماهنگی دستگاه های دیگر افرایش یابد.

محمدنبی حبیبی در گفتگو با ایسنا افزود: اینکه گفته شود در شوراها کار اجرایی انجام نمی شود و کار شورای شهر دخالت مستقیم در امور اجرایی نیست را قبول ندارم. برای چگونگی اداره شهر و امور اجرایی مشورت ها وتصویب هایی اولیه در شوراهای شهر انجام می شود و این مسئله از اصول ووظایف شوراهاست.

حبیبی با بیان اینکه “سلیقه شخصی در شوراهای شهر نباید غلبه پیدا کند” گفت: در شوراها باید عقل جمعی حاکم باشد تا تصمیمات متوازن اتخاذ شود، به همین منظور نباید برنامه ای برای کاهش اختیارات شوراهای شهر داشته باشیم.

حبیبی درباره اینکه برخی معتقدند دولت علاقه ای به دادن اختیارات خود به بخش خصوصی و مردمی ندارد و این اصلاح قانون اختیارات شوراها وکاهش آن هم در همین راستاست، خاطرنشان کرد: دولت به هیچ عنوان مخالف واگذاری برخی اختیارات به بخش خصوصی نیست، برخی مخالفان دولت نهم، هرگاه که با اتخاذ تصمیمی از سوی آن مواجه می شوند سعی می کنند دولت را در رسانه ها مخالف واگذاری به بخش خصوصی معرفی کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در نظرات سال های اخیر مقام معظم رهبری واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی مطرح بوده است و با توجه به اینکه دولت نهم را یک دولت کاملا هماهنگ با سیاست های کلان نظام و رهبری می دانیم این اتهام را در مورد دولت وارد نمی بینیم.