آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۱
ورزش
۲۳

ریشه اختلافات را در کشتی بخشکانید

تنش هایی که در دوران سرپرستی یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی آغاز شده بود، پس از تصدی وی در ریاست فدراسیون به اوج خود رسیده است.

برکناری ابراهیم جوادی و علی اکبر حیدری دو پیشکسوت صاحب نام از کمیته فنی بهانه ای شد تا اهالی کشتی این روزها در قالب موافق و مخالف رویاروی هم قرار گیرند و حتی به مشاجره لفظی بعضی از پیشکسوتان هم انجامید. متعاقبا از سوی فدراسیون، اعضای کمیته فنی و همچنین مربیان از انجام هر گونه مصاحبه و اظهارنظری منع شدند و موظف گردیدند برای برقراری رابطه با رسانه ها باید از فدراسیون کشتی مجوز بگیرند.

در شرایطی این اختلافات به وجود آمد که منصوربرزگر و علیرضا حیدری برای ارزیابی مسابقات قهرمانی اروپا در کشور نبودند ولی باز هم اختلاف نظر ها بین اعضا و رئیس کمیته فنی به شکل دیگری آشکار شد و خود را نشان داد. این وضعیت در آستانه حضور ایران در کشتی قهرمانی جهان به هیچ وجه به صلاح نیست و ظاهرا تنها راه چاره دخالت مستقیم یزدانی خرم و نظارت دقیق وی بر تمام امور است.

گرچه از ابتدا هم مشخص بود اگر دو تفکر متضاد برای انجام امور کشتی در کنار هم قرار گیرند بعید است بتوانند کشتی را به سر منزل مقصود رهنمون نمایند و اگر یزدانی خرم با توجه به موفقیت در امور مدیریتی خود مصمم بود تا با در کنار هم قرار دادن این نیروها بتواند بار دیگر کشتی را شکوفا کند و به دوران اوج خود برساند اما اکنون که این محاسبات غلط از آب درآمده لازم است با طرحی نو اما سنجیده و معقول تصمیماتی اتخاذ شود تا در سال اتحاد ملی، روح همبستگی و یکپارچگی در فدراسیون کشتی حاکم گردد.

تدوین حدود و اختیارات تمام کسانی که اکنون در کشتی سمتی دارند و یا در مصدر امور هستند می تواند در نخستین گام آرامش را به اردوی کشتی بازگرداند و با آشنا شدن هر کس به وظایف محوله، در صورت تمرد و سرپیچی و سهل انگاری به شدت برخورد قاطع به عمل آید نه اینکه همه به حال خود رها شوند و با مصاحبه های پی درپی با رسانه ها و دامن زدن به اختلافات، کشتی را با بحران های تازه مواجه نمایند. اگر ریشه اختلافات در کشتی خشکانده نشود در آن صورت ورزش اول کشور افتخارات چندین ساله و اعتبار جهانی خود را از دست خواهد داد.