آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۱
صفحه آخر
۲۴

دومین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر برگزار می شود

جشنواره کتاب دین با هدف بررسی آثار منتشر شده در حوزه علوم و معارف اسلامی، علوم مرتبط با دین و تقدیر و تشویق نخبگان در حوزه دین، آشناسازی جامعه با آثار فاخر دینی و معرفی نویسندگان و محققان برتر برگزار می شود و آثار دریافتی در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.

سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزاری جشنواره کتاب دین را در راستای ماموریت های سازمان در سال جدید و ارتقای سطح دانش و بینش اسلامی و ارتقای فرهنگ دینی دانست و گفت:جمع آوری اطلاعات بررسی و ارزیابی تاثیر محصولات دینی، فرهنگی و علمی عرضه شده در جامعه، برقراری ارتباط و تعامل با اندیشمندان جهت بهره گیری از توانمندی های موجود و تالیف، ترجمه، تولید و انتشار کتب، متون و نشریات مناسب و مورد نیاز به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی از دیگر ماموریت های مهم این معاونت است.

آثار رسیده با موضوعات علوم قرآنی و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، عرفان و فلسفه و کلام، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، دین و علوم انسانی و کتاب های منتشر شده در خصوص پیامبر اعظم (ص) مورد بررسی قرار گرفته است. به برگزیدگان طی مراسمی جوایزی نفیس اهدا خواهد شد. شایان ذکر است جشنواره کتاب دین روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه از ساعت 17 الی 21 با حضور فرهیختگان، اصحاب دین و علم، مسئولان نظام جمهوری اسلامی، دانشجویان و طلاب علوم دینی و انسانی سراسر کشور و کلیه علاقه مندان به مطالعات فرهنگی و دینی در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تهران، تقاطع خیابان های حافظ و سمیه برگزار می شود.