آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۱
صفحه آخر
۲۴

محسن شاندیز عکاس جنگ: هیچ نهادی مسئولیت جمع آوری عکس های جنگ را به عهده نمی گیرد

هزینه نگهداری و سختی شرایط استاندارد محافظت عکس های قدیمی باعث شده که نهاد یا ارگان مشخصی مسئولیت کامل جمع آوری عکس های جنگی را به عهده نگیرد.

“محسن شاندیز” خبرنگار و عکاس باسابقه انقلاب و جنگ در گفتگویی با ستاد خبری نمایشگاه “خرمشهر، حماسه مقاومت” با بیان این مطلب گفت: عکس های زیادی از حوادث جنگ وانقلاب اسلامی توسط من و همکارانم گرفته شده که از سرنوشت آنها بی اطلاعیم زیرا در آن زمان به عنوان خبرنگار عکاس در یک رسانه انجام وظیفه می کردیم و به تنها چیزی که فکر می کردیم نقاط مثبت آثار و رخدادها بود. متاسفانه هزینه نگهداری و شرایط استاندارد محافظت عکس های قدیمی باعث شده که نهاد یا ارگان مشخصی هم مسئولیت جمع آوری عکس های جنگ را به عهده نگیرد.

وی درباره عکس های حوزه جنگ که توسط خودش گرفته شده توضیح داد: زمانی برای خبرگزاری جمهوری اسلامی از صحنه های جنگ عکاسی می کردم اما نمی دانم چه بر سر آن عکسها آمده است. چندی پیش شنیدم که گویا خبرگزاری با همکاری یک شرکت اقدام به اسکن و آرشیو عکس های باقیمانده انقلاب اسلامی کرد. اما اطلاعی از سرنوشت آن ندارم که امیدوارم با ساماندهی این آرشیو امکان دسترسی به عکس هایم را پیدا کنم.