آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۱
اقتصادی
۴

براساس مصوبه هیئت وزیران: چگونگی واگذاری سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان شرکت های قابل واگذاری اعلام شد

هیئت وزیران نحوه واگذاری سهام ترجیحی به کارگران، کارکنان و مدیران باتجربه با هدف افزایش بهره وری شرکتهای قابل واگذاری را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران به منظور جذب کارگران، کارکنان و مدیران باتجربه، متخصص و کارآمد و با هدف افزایش بهره وری شرکتهای قابل واگذاری با فروش سهام ترجیحی به میزان حداکثر پنج درصد تا سقف 300 میلیون ریال برای هر نفر که معادل 50 میلیون ریال از آن، قیمت میانگین خواهد بود موافقت کرد.

همچنین حداکثر 250 میلیون ریال با رعایت سقف بیست برابر حقوق و مزایای مستمر کارکنان دریافتی هریک از واجدین شرایط با استفاده از روش بورس یا مزایده فروخته خواهد شد.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی می تواند پنج درصد از سهام ترجیحی موضوع این آیین نامه را به صورت یک جا و با قیمت اولیه عرضه سهام در بورس واگذار کند.

براساس این مصوبه، سهام ترجیحی در صورت تقاضای کارگران، کارکنان و مدیران شرکت مورد واگذاری با اولویت به آنها واگذار می شود و اشخاصی که مبادرت به ارائه تقاضای خرید سهام ترجیحی می کنند باید شاغل و حداقل دارای یک سال سابقه کار بوده و حق بیمه پرداخت کرده باشند.