آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۱
اجتماعی
۲۲

آیت الله هاشمی شاهرودی: نظام اداری مشکل دارد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام اداری کشور مشکل دارد تاکید کرد:برای جلوگیری از ورود حجم گسترده شکایات به دیوان عدالت اداری،باید میان آن و نهادهای شبه قضائی ادارات ارتباط ارگانیک برقرار شود.

به گزارش فارس، سید محمود هاشمی شاهرودی در جمع رئیس، معاونان، مدیران، قضات و کارشناسان دیوان عدالت اداری از دیوان عدالت اداری به عنوان یکی از بازوان پرتوان نظام قضائی کشوردر راستای تضمین عدالت و حقوق مردم یاد کرد.

وی فعالیت دیوان عدالت اداری را رضایت بخش توصیف کرد و خطاب به قضات گفت:به موازات توسعه ادارات در کشور، وظیفه و رسالت شما نیز در حفظ حقوق مردم و اجرای عدالت بیش از گذشته حساس تر شده است. رئیس قوه قضائیه رسیدگی دیوان عدالت اداری به شکایات مردم از مصوبات، آئین نامه ها و دستورالعمل های اداری را بخشی از نظارت عام دستگاه قضائی بر حسن اجرای قوانین دانست. هاشمی شاهرودی با اشاره به قانون اساسی و استقلال قوا از یکدیگر خاطر نشان کرد: این استقلال، نباید به گونه ای تفسیر شود که مثلا دیوان عدالت اداری یا سازمان بازرسی کل کشور، خلاف اهداف قانون اساسی عمل کنند؛ چرا که هدف قانونگذار از اعطای این دو نهاد مهم به قوه قضائیه،تضمین عدالت و حفظ حقوق مردم بوده است.به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی نیز دراین دیداربا تاکید بر لزوم تعامل بیشتر نهادهای دولتی با این دیوان، تصریح کرد: تعداد قضات دیوان عدالت اداری در حال حاضر 100 نفر است که به افزایش 30 تا 40 درصدی نیاز دارد. رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در سال گذشته 80 هزار پرونده به دیوان وارد شده که با احتساب پرونده های باقی مانده از سال های قبل 87 هزار پرونده مختومه شده است. این رقم از رشد 30 تا 40 درصدی در این زمینه نشان دارد و نشان می دهد اقبال روزافزون نسبت به دیوان وجود داشته و مردم امیدوارانه به اینجا نگاه می کنند.