آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۳۷۸
جهان
۳

کوتاه از جهان

قتل دو طرفدار جناح اکثریت لبنان

ایسنا: کشف جسد دو تن از طرفداران جناح اکثریت پارلمان لبنان واکنش گسترده یی در این کشور داشته است.به دنبال کشف این اجساد که دوشنبه گذشته ربوده شده بودند امیل لحود رئیس جمهور لبنان اظهار داشت: این اقدام با هدف ایجاد آشوب در لبنان بعد از شکست تمام تلاش هایی که توطئه چینان در راستای ایجاد جنگ داخلی در کشور صورت می دهند، انجام شده است.

اثاث کشی شیراک به خانه «رفیق حریری»

ایلنا: «ژاک شیراک» در حال اسباب کشی از کاخ الیزه به آپارتمان مجللی در پایتخت این کشور است که متعلق به «رفیق حریری» رئیس جمهوری پیشین لبنان است. حریری که در سال 2005 ترور شد از دوستان صمیمی شیراک بود.

انتقاد کاسپاروف از اروپا

ایرنا: «گری کاسپاروف» شطرنج باز مشهور روس و یکی از منتقدان دولت مسکو به اروپا گفت نباید سر خود را در برابر آنچه وی «رژیم بی رحم» ولادیمیر پوتین)رئیس جمهوری روسیه(خواند، همچون کبک در برف فروبرد.کاسپاروف با تاکید بر اینکه اروپا نباید در «تبهکاری روسیه» شریک باشد، گفت: مسوولان امروز اروپا مدیر هستند نه رهبر، آنان حقوق بشر و دموکراسی را با معامله و تجارت معاوضه می کنند.

قتل معاون القاعده الجزایر

ایلنا: معاون فرمانده شاخه القاعده در الجزایر در درگیری با یک گشت ارتش این کشور کشته شد.«سمیر مصعب» معروف به «سمیر سیعود» در نزدیکی منطقه «بومردس» 40 کیلومتری شرق «الجزیره» پایتخت الجزایر کشته شد.جسد مصعب توسط اعضای سابق گروه «سلفیه موعظه و مبارزه» گروه شورشی وابسته به القاعده در شمال آفریقا شناسایی شد.

حزب حاکم سوریه برنده انتخابات

ایسنا: براساس نتایج انتخابات پارلمانی سوریه، ائتلاف حزب حاکم اکثر کرسی های پارلمان را از آن خود کرده است. وزیر کشور سوریه گفت: جبهه پیشرفت ملی به رهبری حزب بعث 8/68 درصد از 250 کرسی پارلمان را از آن خود کرده است.در همین حال مامون الحمصی، از نمایندگان سابق سوریه و از رهبران جناح های مخالف در پارلمان تحریم پارلمان جدید سوریه را خواستار شد.