آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۷
اخبار کشور
۱۴

معاون سازمان خصوصی سازی؛ شرکت های بدون اصلاح ساختاری واگذار نمی شود

تا زمانی که اصلاح ساختاری در شرکت ها صورت نگیرد، این شرکتها خریداری نمی شود و برای فروش با مشکل مواجه می شوند.

اسماعیل غلامی معاون امور آماده سازی سهام و شرکت های دولتی سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با خبرگزاری مهر در خصوص دستورالعمل بند(ج) ماده 8 قانون برنامه سوم توسعه تنفیذ شده در ماده 9 قانون برنامه چهارم توسعه، گفت: این دستورالعمل توسط وزیر اقتصاد برای اصلاح ساختار شرکت ها و سازمان های مشمول خصوصی سازی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بیشتر در مورد نیروی انسانی شرکت ها صورت می پذیرد و این در حالی است که تاکنون بیشتر هزینه ها مربوط به بازسازی کارخانه ها بوده است، افزود: با تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی، ساختار نیروی انسانی شرکت های دولتی مشمول خصوصی سازی قبل از واگذاری سهام و فروش آنها اصلاح می شود تا با عدم فروش سهام مواجه نشوند.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی افزود: سهم 70 درصدی شرکت های مادر تخصصی از محل فروش سهام بابت پرداخت دیون این شرکت ها به دولت، آماده سازی، بهسازی، اصلاح ساختار شرکت های دولتی برای واگذاری، کمک به هزینه های تعدیل نیروی انسانی و آموزش های فنی و حرفه ای هزینه می شود.

وی اظهار داشت: 20 درصد دیگر از محل فروش سهام شرکت های مادر تخصصی بابت علی الحساب مالیات بر عملکرد شرکت مادر تخصصی یا شرکت های تحت پوشش آن و 10 درصد دیگر نیز به عنوان علی الحساب سود سهم دولت در شرکت مادر تخصصی ذی ربط هزینه می شود.