آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۷
اخبار کشور
۱۴

هشدار شخصیت اردنی درباره گرفتار شدن اعراب در نقشه آمریکا علیه ایران

«سفیان التل» مدیر مسئول انتشاراتی محیط زیست و نویسنده اردنی، به کشورهای عربی درباره گرفتار شدن در دام نقشه های دشمنانه آمریکایی صهیونیستی بر ضد جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

سفیان التل روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در امان افزود: منافع ملی، قومی و دینی عرب ها ایجاب می کند که هرگونه دشمنی آمریکا بر ضد ایران و یا هر کشور اسلامی را رد کنند.

وی گفت: به اعتقاد من، آمریکایی ها برای پیدا کردن هم پیمانان عرب بر ضد ایران جهت ادامه سیطره خود بر منطقه تلاش می کنند.

این نویسنده اردنی افزود: در صورت ورود هر کشور عربی در جنگ بر ضد ایران این به مفهوم تحقق استراتژی آمریکا و اروپا برای تداوم برتری مطلق اسرائیل در منطقه است.

وی اضافه کرد: استراتژی آمریکا و اروپا در راستای جنگ دولت های منطقه با هم برای تداوم برتری مطلق اسرائیل در منطقه است.

التل گفت: آمریکا از هر وسیله ای برای دشمنی خود با ایران مانند شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی استفاده می کند.

وی تاکید کرد: سفرهای «رایس» وزیر خارجه آمریکا و سران سیا به منطقه برای هم پیمان کردن عرب ها بر ضد ایران است.

مدیر مسئول انتشاراتی محیط زیست اردن گفت: آمریکا پس از شکست در جنگ های مستقیم نظیر ویتنام، کره، سومالی، افغانستان، لبنان و عراق استراتژی خود را به جنگ از راه همپیمانان مانند جنگ اتیوپی علیه سومالی و جنگ چاد علیه سودان تغییر داده است.

وی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس در راستای دشمنی با ایران و ایجاد بحران بین کشورهای اسلامی اختلافات مذهبی را به راه انداخته اند.

«سفیان التل» افزود: همچنین آمریکا در راستای ایجاد فتنه بین مسلمانان و تشکیل صف بر ضد ایران فیلم 003 را ساخته و در سینماها عرضه کرده است.

وی اضافه کرد: این فیلم به صراحت دلیل حمله تبلیغاتی آمریکا بر ضد ایران و شرق به منظور جلب افکار عمومی آمریکا و اروپا بر ضد ایران است. این نویسنده اردنی گفت: در این فیلم ها واقعیت ها بر عکس جلوه داده شده و ایرانی ها که به زیبایی در شرق مشهور هستند با چهره ای سیاه و زشت نشان داده شده و همچنین مضامین فیلم بر ضد آسیایی هاست.

وی افزود: استراتژی آمریکا و اروپا اجازه ندادن به هیچ قدرت جدید برای مطرح شدن در منطقه است.