آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۷
شهرستان ها
۱۱

30اردیبهشت کنگره فرق و مذاهب اسلامی در گرگان برگزار می شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: کنگره «فرق و مذاهب اسلامی» اردیبهشت ماه با حضور 11استان کشور در گرگان برگزار می شود.

دکتر غلامرضا منتظری در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاههای استان با ترکیب جمعیتی شیعه و سنی در 30اردیبهشت برگزار می شود.

وی همچنین از ساخت تالار بزرگ 2000نفری گرگان از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: مقرر شده است که 15تالار ملی در 15استان کشور ساخته شود و تالار گرگان نیز از این مجموعه است و ساخت آن 40میلیارد ریال هزینه دارد.

منتظری در ادامه با تشریح دیگر فعالیت های این اداره کل در سال جاری تصریح کرد: در تیرماه امسال برای نخستین بار جشنواره بین المللی فرهنگی ادبی «یادمان جلال الدین مولانا» با عنوان «پله پله تا ملاقات خدا» با همکاری فرهنگستان علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای اسلامی در گرگان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی باعنوان «جلوه های وحدت در آئینه اندیشه» از دیگر برنامه هایی است که قرار است در سال جاری در استان انجام شود.