آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۷
حوادث
۱۵

خلاقیت ترغیب کننده، شعار سازمان جهانی مالکیت فکری درسال جاری

مراسم گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری، روز شنبه درتالار «علامه امینی» دانشگاه تهران برگزار شد.

26آوریل برابر با ششم اردیبهشت ماه روز جهانی مالکیت فکری نام دارد.

درابتدای این مراسم، پیام «کمیل ادریس»، دبیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) قرائت شد که وی درآن رابطه میان خلاقیت و مالکیت فکری را تشریح کرد.

ادریس در بخشی ازاین پیام با تشریح نمودهایی از مالکیت فکری، از «خلاقیت ترغیب کننده» به عنوان شعار سازمان جهانی مالکیت فکری درسال جاری یاد کرد.

وی نوشت:خلاقیت ترغیب کننده پاداش به استعدادهای مبدع و خلاق که دنیا و آینده ما بر آن بنا شده است،اهدافی که مالکیت فکری درخدمت به آن آماده است و این همان انگیزه وایپو در کار و دلیل گرامی داشت روز جهانی مالکیت فکری است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز دراین مراسم گفت: قوانین ملی و معاهدات بین المللی در زمینه مالکیت فکری دارای پیشینه ای طولانی و درحال رشد و توسعه روز افزون است، سید علیرضا میرشریفی افزود: امروزه در کشورهای توسعه یافته، تنها زمین، ماشین آلات و نقدینگی به عنوان دارایی های عمده مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه بخش وسیع و قابل توجهی از سرمایه اینگونه کشورها را دارایی های فکری آنها اعم از اختراعات، علائم و نامهای و تجاری طرح های صنعتی، منابع ژنتیک، فولکور و دانش سنتی تشکیل می دهد.

میرشریفی افزود: سازمان ثبت اسناد به عنوان متولی امر مالکیت فکری در کشور با بهره مندی از اقتدار قوه قضائیه و بهره جستن از همکاری های مجلس شورای اسلامی و دستگاه های دیگر و بهره گیری از کمک های فنی سازمان جهانی مالکیت فکری توانسته درمسیر پایه ریزی نظام مالکیت فکری، گام های اساسی بردارد.