آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۷
حوادث
۱۵

حکم قصاص قاتل قهرمان کوراش آسیا بار دیگر تایید شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی حکم قصاص قاتل احمد عفتی قهرمان کوراش آسیا پس از تایید در شعبه یک تشخیص دیوان عالی کشور به مرحله اجرا رسید.

بنا به این گزارش پس از اینکه احمد عفتی ورزشکار بجنورد از مسابقات کوراش هند با کسب مقام قهرمانی بازگشت در تاریخ 25/9/81 به ضرب گلوله حسین خانی در جلوی در منزلش کشته شد، که پس از تحقیق و بازجوئی در شعبه هشتم دادگاه کیفری بجنورد در سال 1382 حکم قصاص نفس برای قاتل صادر شد.

این گزارش می افزاید: این پرونده پس از اعتراض، در شعبه 28 دیوان عالی کشور بررسی شد و جهت رفع نواقص به دادگستری بجنورد برگردانده شد و این بار در شعبه 102 جزایی بجنورد بار دیگر حکم قصاص صادر شد و این حکم توسط شعبه 28 دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

در این گزارش به نقل از میر علم سیدی دادستان بجنورد آمده است: متهم به قتل و وکیل وی به حکم دیوان عالی کشور نیز نزد ریاست قوه قضائیه اعتراض کردند که پس از رسیدگی در شعبه اول تشخیص دیوان عالی کشور بالاخره اعتراض به حکم، رد شد و حکم قصاص قاتل تایید شد و قابلیت اجرا یافت.

گزارش خبرنگار کیهان حاکیست: مرحوم احمد عفتی دارای زن و 2 فرزند بوده و در سالهای 76 و 77 و 78 در مسابقات قهرمانی دهه فجر حائز رتبه اول و در مسابقات ارمنستان رتبه دوم را کسب کرد و در سال 81 نیز عنوان قهرمانی مسابقات کوراش آسیا را در کشور هند کسب کرد.