آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۲۸
سیاست
۲

بیانیه پایانی نشست بین المللی «جهان اسلام، قربانی تروریسم»

گروه سیاسی شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی فرهنگ مقاومت با عنوان «جهان اسلام، قربانی تروریسم» در تهران بیانیه ای صادر کردند. به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: کنگره خواستار تشکیل یک دبیرخانه دائمی برای پیگیری تصمیم ها و گسترش روند معرفی فرهنگ مقاومت در میان توده های امت اسلامی است.

این بیانیه می افزاید: بیداری اسلامی که امروز وجود دارد پدیده ای است مبارک که چنانچه بیشتر گسترش یابد و در دل ها نفوذ بیشتری پیدا کند و با درک فرهنگ مقاومت و آگاهی همه جانبه نسبت به طرح های دشمنان و گام های آینده مورد انتظار همراه باشد، پشتیبان وحدت اسلامی در موضوع های عملی فراگیر نسبت به چالش های خارجی و داخلی مرزی خواهد بود.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: کنگره، مبارزات نیروهای مقاومت مشروع در سرتاسر جهان و بویژه مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و عراق را ارج می گذارد و از تمامی نیروهای صلح دوست و آزادیخواه می خواهد از پشتیبانی و حمایت آنها برای شکست اشغالگران صهیونیست و آمریکا دریغ نورزند. این بیانیه می افزاید: بر اندیشمندان جهان اسلام فرض است برای نفی و ریشه کنی پدیده شوم تروریسم در پهنه گیتی، ضمن بهره گیری از ابزار تعامل گفت و گو، فرهنگ تقابل با این پدیده، جهانی شود و هرگونه تفکر رشد تروریسم در جهان اسلام از افکار عمومی زدوده شود.