آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۲۸
اجتماعی
۴

انجام مقدمات ثبت دفاع مقدس به عنوان میراث معنوی در نشست تدوین سیاست های گردشگری جنگ عنوان شد

گروه اجتماعی - مقدمات ثبت دفاع مقدس به عنوان یک میراث معنوی در کشور انجام شده است و طرح جامع گردشگری جنگ نیز امسال به پایان می رسد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دومین نشست تدوین سیاست های گردشگری جنگ با اعلام این خبر گفت: معرفی نکردن ابعاد و اثرات دفاع مقدس کشورمان یکی از مشکلات این عرصه است. ما تعهد داریم که نه تنها برای زنده نگه داشتن حماسه های گذشتگان و شهدا بلکه برای روایت واقعیت های صورت گرفته در این جنگ برای نسل های آینده اصلی ترین مایه جنگ یعنی معنویت و واقعیت های شجاعانه صورت گرفته در آن را با فضاسازی و نمایش آثار فراهم کنیم.

معاون رئیس جمهور، دفاع مقدس را سندی روشن از عزم ملی و آرمان عمیق ملت ایران دانست و گفت: طبیعی است مدیریت فعلی جهان مانع از انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهانیان شود، اما ما باید تلاش کنیم با نگهداری و محافظت از این انقلاب و آثار آن واقعیات را برای نسل های آینده روشن کنیم. مشایی، موضوع گردشگری جنگ را از برنامه های مهم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: با حفظ میراث جنگ هشت ساله ایران در کنار انواع میراث های خود از هزاران سال پیش تاکنون می توان برای نسل های آینده آثاری ارزشمند و تداعی کننده رشادت ها و دلیری های مردم را به جای گذاشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از انجام مقدمات برای ثبت دفاع مقدس به عنوان یک میراث معنوی کشورمان خبر داد و گفت: در تلاشیم با ثبت این اثر ملی و معنوی ابعاد مختلف پایدار و استقامت و روایت واقعیت های جنگ رخ داده در کشورمان را به گوش جهانیان برسانیم.

بسیاری از خاکریز ها و دروازه های جنگ از میان رفته و یا تغییر نام داده اند!

در این نشست، مقیمی، دبیر ستاد گردشگری جنگ، گفت: فعالیت ویژه ستاد گردشگری جنگ هم اکنون در موضوع های مهمی از جمله ثبت دفاع مقدس به عنوان یک میراث معنوی تدوین طرح جامعی گردشگری جنگ و ساخت موزه های یادمانی جنگ، متمرکز شده است.

وی ادامه داد: در نوروز 86 ستاد گردشگری جنگ با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گام های مثبتی را از جمله ارسال قشرهای مختلف کشور از جمله نخبگان علمی، جامعه مهندسین و ورزشکاران، هنرمندان و خبرنگاران برداشت که دستاوردهای سفر این گروه ها در حال جمع آوری و تدوین است.