آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار کشور
۳

دکتر ملک افضلی برنده جایزه جمعیت سازمان ملل شد

دکتر حسین ملک افضلی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت موفق به کسب جایزه جمعیت سازمان ملل متحد شد.

کمیته جایزه جمعیت سازمان ملل متحد، ملک افضلی را به طور مشترک به همراه دکتر آلن روزنفلد، استاد دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا، به عنوان نفرات برگزیده سازمان ملل برای دریافت جایزه سالانه جمعیت انتخاب کرد.

دکتر ملک افضلی، فارغ التحصیل دانشگاه تهران است و از سال 1378 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران است. وی همچنین سالها پیش از این، به عنوان معاون بهداشت همگانی این وزارتخانه خدمت کرده بود.

خدمات وی در زمینه تحقیقات مربوط به جمعیت، بهداشت خانواده و برنامه های تغذیه، مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است. توانایی و تخصص دکتر ملک افضلی در زمینه آموزش پرسنل درمانی در تمام سطوح و طرحهای مایع کوبی (واکسیناسیون) در ایران و افغانستان، از جمله نکات مثبتی بود که توجه اعضای کمیته انتخاب کننده جایزه جمعیت را به خود جلب کرد.

جایزه جمعیت سازمان ملل از سال 1983 به یک فرد ونیز یک موسسه که بیشترین فعالیت را در زمینه ارتقای اهداف جمعیتی داشته باشد، اعطا می شود.

این جایزه برای دومین بار به یک ایرانی تعلق گرفت. دکتر «علیرضا مرندی»، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق شده بود در سال 1999 این جایزه را به خود اختصاص دهد.