آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار کشور
۳

اخبار ادبی و هنری

استقبال از مریم مقدس در کلیسای جامع آمریکا

در یک اقدام بی سابقه «مرکز صلح بین المللی و عدالت جهانی» کلیسای جامع واشنگتن فیلم ایرانی «مریم مقدس» به کارگردانی شهریار بحرانی را به نمایش گذاشت. این فیلم که روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه به نمایش درآمده مورد استقبال شدید مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش مهر، عالیجناب پیترسون، سرپرست کلیسای جامع آمریکا و یکی از رهبران برجسته روحانیون مسیحی در این مراسم گفت: قرآن کریم، به مراتب بیش از انجیل های متعدد، از قداست مریم(س) یاد کرده است.

او همچنین به نقل از یکی از اسقف های اعظم کلیسای پروتستان افزود: این مسلمانان و قرآن بودند که قدیس بودن مریم را به ما شناساندند.

عرضه بیش از 100 عنوان کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با 108 عنوان کتاب منتشر شده خود در سال 85 در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد. 88 عنوان از این کتاب ها، همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) رونمایی شد. به گزارش فارس، این کتاب ها در بخش های ادبیات داستانی، شعر، کودک و نوجوان، ادبیات نمایشی و پژوهش، چاپ و منتشر شده اند.

بی تفاوتی به فریاد مورچه ها

فیلم جدید محسن مخملباف، مثل چند فیلم اخیر وی مورد بی اعتنایی مخاطبان در کشورهای مختلف جهان شده است. «فریاد مورچه ها» آخرین ساخته مخملباف، هم اکنون در تعدادی از کشورهای دنیا در حال نمایش است. به گزارش خبرگزاری هنر، این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم مونترال در سال 2006 شرکت کرد و هیچ جایزه ای نبرد. مخملباف که سال هاست به سوی فیلم های تابوشکن و هنجارشکن حرکت کرده مدت هاست آثار او در دنیا نیز با بی تفاوتی جشنواره ها و مجامع بین المللی مواجه می شود.

یک هنرمند: آماده حمایت از انرژی هسته ای هستیم

یک هنرمند هنرهای تجسمی گفت: گرافیست ها، تصویرگران و تمام هنرمندان بخش های مختلف هنرهای تجسمی آمادگی دارند برای نشان دادن حمایت از انرژی هسته ای، آثار خود را ارائه دهند.

دکتر حبیب الله صادقی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران و مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی کشور به صدا و سیما گفت: هنرمندان هنرهای تجسمی کشور با درایت و حق طلبی، به دنبال نشان دادن انرژی هسته ای به معنای صلح و دوستی و با زبان تصویر هستند.

گفتنی است، چند روز پیش حبیب الله صادقی به طراحی تمبر انرژی هسته ای اقدام کرد.