آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار کشور
۲

در بیانیه پایانی اجلاس بین المللی رسانه های جهان اسلام عنوان شد: اعلام همبستگی با ایران در برابر فشارهای آمریکا

شرکت کنندگان سومین اجلاس بین المللی رسانه های جهان اسلام دیروز در بیانیه پایانی در برابر سیاست های محاصره اقتصادی و اعمال فشارهای سیاسی آمریکا با ایران اعلام همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به دمشق، در این بیانیه استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای به عنوان حق طبیعی و قانونی کشورهای اسلامی اعلام شد.

شرکت کنندگان در بیانیه پایانی که در مناطق آزاد شده جولان قرائت شد جنگ افزارهای هسته ای اسرائیل را خطری جدی فراروی منطقه برشمردند و خواهان عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی شدند.

در بیانیه پایانی سومین اجلاس بین المللی رسانه های جهان اسلام برای یاری ملت فلسطین رفتار گزینشی و سیاست یک بام و دو هوای آمریکا که در قبال سازمان ملل متحد علیه مسلمانان اعمال می شود و اخیرا به شکل قطعنامه شورای امنیت علیه کشورهای مستقل و آزاد صورت می گیرد، محکوم شد.

در این بیانیه آمده است: رسانه های جهان اسلام از تحولات اخیر و شکست های پیاپی آمریکا در عرصه های بین المللی بهره بجویند و با برجسته کردن پیروزی های اخیر مقاومت حزب الله در لبنان بر رژیم صهیونیستی در افشای توطئه های بنگاه های غربی دایر بر ترویج روحیه شکست پذیری در افکارعمومی جهان عرب و اسلام همت گمارند.

شرکت کنندگان در این اجلاس همچنین از رسانه های جهان اسلام خواستند تا برنامه و گزارش هایی در ارتباط با خواست ها و حقوق مسلمانان به زبان های مختلف دنیای تهیه و در اختیار افکارعمومی جهان قرار بدهند تا از این راه با شایعه پراکنی و افتراگویی های دشمن مقابله شود.

آنان همچنین خواهان گسترش فرهنگ برادری و اتحاد میان فرزندان امت اسلامی شدند و از رسانه های متعهد جهان اسلام خواستند بنا به وظیفه اخلاقی هرگونه تفکر تندرو و خشونت گرا را مردود اعلام کنند.