آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار کشور
۱۴

گمانه های مختلف درباره بازداشت حسین موسویان

روز گذشته برخی منابع، خبر از بازداشت یک عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دادند.

منابع غیررسمی مسائل اقتصادی و امنیتی را عامل بازداشت حسین موسویان اعلام کرده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی دیروز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: حسین موسویان روز دوشنبه در منزلش واقع در تهران بازداشت شده است. براساس این گزارش، علت بازداشت وی دلایل امنیتی مطرح شده است.

در همین رابطه خبرگزاری فارس نیز از قول یک مقام آگاه در دادستانی تهران اعلام کرد: موسویان به خاطر مسائل مرتبط با فعالیت های اقتصادی و مالی بازداشت شده است.

فارس افزود: این در حالی است که دفتر موسویان در مرکز تحقیقات استراتژیک تا این لحظه حاضر به تکذیب یا تایید این خبر نشده است.

براساس این گزارش، درپی تماس با یکی از اعضای روابط عمومی وزارت اطلاعات، وی از بازداشت موسویان ابراز بی اطلاعی کرده است.

در همین حال محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران دیروز خبر بازداشت وی را تایید کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فاینشنال تایمز» تایید کرد: موسویان روز دوشنبه در خانه اش در تهران بازداشت شده است.

وی تصریح کرد: «اتهام تایید نشده رسوایی مالی است اما این ظن قوی در محافل سیاسی وجود دارد که این موضوع مربوط به مسائل هسته ای است.»

عدم اطلاع رسانی شفاف باعث شده است که سایت فارسی زبان بی بی سی هم به نقل از منابعی ناشناس از بازداشت موسویان توسط 8 مامور امنیتی خبر دهد.

گفتنی است حسین موسویان در دوران مسئولیت حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، معاون بین الملل وی و سخنگوی مذاکره کننده هسته ای بوده است.

درهمین حال یک منبع آگاه به فارس گفت موسویان به دلایل امنیتی بازداشت شده و در اوین به سر می برد. وی اضافه کرد: اتهام موسویان تبادل اطلاعات در زمینه هسته ای با طرف های خارجی بوده است. این منبع پرونده موسویان را در مرحله تحقیقات مقدماتی دانست و گفت که آزادی او فعلا منتفی است.