آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار اقتصادی
۴

ثبت سفارش واردات خودرو تا تیر ماه مجاز است

ثبت سفارش کلیه مارکها و مدلهای خودروهای سبک، سنگین، ماشین آلات راهسازی و معدنی که تا پایان اسفند ماه سال 1385 قابل ورود بوده اند کماکان تا پایان تیر ماه سال 86 مجاز خواهد بود.

ضوابط فنی خودروهای وارداتی اعم از سبک، سنگین، ماشین آلات راهسازی و معدنی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام شد.

سید عباس حسینی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در این باره گفت: برخی مدلها و مارکهای خودروهای وارداتی نیازمند تمدید گواهی های لازم ازموسسه استاندارد، بهینه سازی سوخت و محیط زیست هستند که نمایندگی های آنها باید قبل از سررسید مهلت های مقرر نسبت به تهیه این گواهی ها از سازمان های ذیربط اقدام نمایند.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد:نمایندگی های این قبیل خودروها در ایران و کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی واجد شرایط می توانند جهت اطلاعات بیشتر و انجام ثبت سفارش به سازمان بازرگانی استان خود مراجعه نمایند.

یادآوری می شود مدلهای اعلام شده از جهت داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش، ضوابط استاندارد با بهینه سازی سوخت و محیط زیست حائز شرایط بوده و واردات آن به صورت تجاری برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با داشتن کارت بازرگانی وانجام ثبت سفارش و گشایش اعتبار بلامانع می باشد.

ضمنا واردات تا پنج دستگاه از طریق حواله بانکی، واردات یک دستگاه برای اشخاص مقیم خارج که به کشور مراجعت می نمایند به صورت بدون انتقال ارز با معافیت از داشتن کارت بازرگانی امکان پذیر است.