آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر اقتصاد: 3 بانک سرمایه گذاری خرداد ماه راه اندازی می شود

معاون وزیر اقتصاد از راه اندازی سه بانک سرمایه گذاری تا ماه آینده خبر داد.

سید حمید پورمحمدی معاون بانکی، بیمه ای و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران ارشد بانک سپه با اعلام این مطلب گفت: علاوه بر بانک سرمایه گذاری، ایجاد موسساتی نظیر تضمین اعتبار، پیگیری وصول مطالبات معوق و... از برنامه های بعدی وزارت دارایی است. وی بااشاره به اهداف سند چشم انداز در بخش نهادهای پولی و مالی افزود: در مقطعی قرار داریم که بایستی اهداف سند چشم انداز را محقق کنیم به طوری که بعد از پایان سند چشم انداز به اولین کشور اقتصادی منطقه تبدیل شویم. به گفته وی، این حرکت زمانی محقق خواهد شد که نهادهای پولی و مالی حضور جدی در کشور داشته باشند.

وی به اقداماتی که نهادهای پولی و بانکی بایستی انجام دهند، اشاره کرد و گفت: بانک ها باید ظرفیت ها را گسترش دهند و با یک حرکت فراگیر خودشان را در بخش بانکداری الکترونیک به استاندارد کیفی جهانی برسانند.

پورمحمدی افزود: اصلاح ساختار و قوانین دست و پاگیر نظام بانکی بایستی مورد توجه قرار گیرد تا اجازه حرکت را به این بانک ها بدهد. وی ادامه داد:همچنین بانکداری اسلامی که در سال 1362 به عنوان جایگاه اول در نظام مالی مطرح بود بایستی در این سال ها مورد توجه جدی قرار گیرد و به سمت تغییر و تحول پیش برود.

پورمحمدی افزود: برای رسیدن به اهداف چشم انداز علاوه بر موارد فوق نیاز به ایجاد ابزارهای جدید مالی احساس می شود تا علاوه بر اوراق مشارکت از سایر ابزارها و شیوه های جدید مالی هم استفاده شود.