آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار ورزشی
۱۳

خواندنی از ورزش ایران

شورای فرهنگی ورزش دانشگاهی تاسیس می شود

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جهت گیری ورزش دانشگاهی به سوی تقویت مبانی اخلاقی و فرهنگی ورزش و شکوفایی ویژگی های انسانی و انسان ساز ورزش است.

دکتر مهدی طالب پور به نقش ارزنده ورزش در طراحی و ساخت الگوهای رفتاری جوانان اشاره کرد و گفت: به همین منظور درصددیم تا شورای فرهنگی ورزش دانشگاهی را با حضور اساتید و صاحبنظران و نمایندگان سازمان ها و نهادهای فرهنگی ذیمدخل در ورزش تاسیس نموده تا به طور تخصصی و ویژه نسبت به برنامه ریزی فرهنگی برای دانشجویان ورزشکار اقدام نماییم.

جانبازان ایران قله آیلندپیک را فتح کردند

تیم 9 نفره جانبازان کشورمان روز یازدهم اردیبهشت ماه موفق شدند قله 6189 متری «آیلندپیک» نپال را فتح نماید.

این تیم که توسط تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران به نپال اعزام شده بود، از سوم اردیبهشت ماه صعود خود را آغاز کرد و کوهنوردان جانباز (قطع پا) طی 8 روز توانستند یکی از قلل مرتفع جهان را فتح کنند.

پیروزی پرگل واترپلو مقابل کره جنوبی

نخستین دوره مسابقات کاپ واترپلو فینا (فدراسیون جهانی شنا) صبح دیروز با پیروزی پرگل تیم ملی واترپلو کشورمان برابر کره جنوبی آغاز شد.

در نخستین روز این رقابت ها تیم ملی واترپلو کشورمان با نتیجه 15 بر 4 برابر تیم ملی کره جنوبی به برتری رسید. در این دیدار ملی پوشان کشورمان با ارائه بازی قابل قبول و روان موفق شدند گام اول در این مسابقات را با اقتدار بردارند.

دوپینگی ها تا 50 میلیون ریال جریمه می شوند

دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ گفت: با ورزشکاران خاطی که از مواد نیروزا استفاده کنند، با شدت و قاطعیت بیشتری برخورد خواهد شد و برای آنان جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

علیمرادی، مبلغ جریمه ورزشکار استفاده کننده از مواد نیروزا را حداقل 20 میلیون ریال و حداکثر آن را 50 میلیون ریال اعلام کرد.